آشنایی با استارت خودرو و اجزای آن

موتورهای احتراقی در وسایل نقلیه موتوری به  یک “کمک راه انداز” برای انجام فرآیند راه اندازی خودرو به طور مستقل نیاز دارند. در مجموعه استارت خودرو، اجزایی شامل اتوماتیک استارت، آرمیچر استارت، بوش استارت، جا ذغالی استارت، دنده استارت، دوشاخه استارت، ذغال استارت و کابل ها و باتری و … وجود دارد. برای رسیدن به سرعت مورد نیاز برای کارکرد مستقل موتور با کمترین استارت موتور ممکن، با استفاده تطابق نسبتی بین پینیون استارت و چرخ دنده رینگ موتور با دور موتور سیستم استارت عمل می کند.

اجزای استارت خودرو:

استارت شامل مجموعه های زیر است:

  • اتوماتیک استارت
  • آرمیچر استارت
  • بوش استارت
  • جا ذغالی استارت
  • دنده استارت
  • دوشاخه استارت
  • ذغال استارت

در حین استارت، رله، پینیون استارت را در حلقه دنده درگیر می کند. موتور استارت مستقیماً یا از طریق یک گیربکس میله شفت به پینیون استارت متصل می شود که سرعت موتور DC را تنظیم می کند. پینیون استارت موتور احتراق را از طریق حلقه چرخ دنده موتور به حرکت در می آورد تا زمانی که به طور مستقل کار کند. پس از راه اندازی، موتور احتراقی می تواند به سرعت تا سرعت های بالا شتاب بگیرد. حتی پس از چند بار حرکت قدرت، سرعت موتور بالاتر از زمان استارت است.

پینیون استارت برای محافظت از استارت در برابر سرعت های بسیار بالا و در نتیجه در برابر آسیب های مکانیکی، با یک چرخ آزاد تعبیه شده است که انتقال نیرو بین پینیون و آرمیچر را ایزوله می کند. هنگامی که کلید استارت آزاد می شود، رله استارت خارج می شود و فنر جداکننده، پینیون را از حلقه چرخ دنده آزاد می کند.

استارت های start-stop

علاوه بر استارت‌های معمولی، سازندگان مختلف استارت‌هایی را برای استفاده در سیستم‌های استارت/استاپ کم‌مصرف عرضه می‌کنند. این سیستم‌های استارت/ایست، کاهش تا 8 درصد را در انتشار CO2 و مصرف سوخت در حین رانندگی شهری (چرخه تست ECE15) ممکن می‌سازند. در شرایط رانندگی شهری واقعی، این کاهش می تواند حتی بیشتر باشد.

تحوه عملکرد استارت های start-stop

نحوه عملکرد سیستم استارت/استاپ به همان اندازه که کارآمد است آسان هم می باشد: وقتی خودرو در حالت سکون باشد و شارژ باتری کافی است، موتور احتراقی خاموش می شود. برای از سرگیری ادامه مسیر، کافی است پدال گاز را فشار دهید تا موتور دوباره راه اندازی شود. بنابراین، هنگامی که وسیله نقلیه در ترافیک ساکن است (مثلاً در ترافیک یا چراغ قرمز)، هیچ سوختی مصرف نمی شود و در نتیجه دی اکسید کربنی هم منتشر نخواهد شد. علاوه بر این، انتشار سر و صدا به صفر کاهش می یابد.

ویژگی های استارت های start-stop

استارت خودروهای سواری باید سبک، کوچک، قدرتمند و اقتصادی باشد. جدیدترین مدل ها با طراحی سبک وزن و جمع و جور خود باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می شوند. علاوه بر این، استارت‌های کوچک فضای بیشتری را برای طراحان خودرو در طول فرآیند توسعه خودرو ایجاد می‌کنند.

ذغال استارت چیست؟

“ذغال استارت” مجموعه‌ای از برس ها هستند که در استارت موتور خودرو استفاده می‌شوند. این برس‌ها برای هدایت جریان الکتریکی از باتری به استارت موتور خودرو استفاده می‌شوند که سپس موتور را به حرکت در می آورند. این برس ها معمولاً از کربن ساخته می شوند. آنها بر اساس نوع طراحی و کاربرد در طول زمان فرسوده می شوند. هنگامی که برس ها فرسوده شدند، باید آنها را تعویض کنید تا اطمینان حاصل شود که موتور استارت به درستی کار می کند.

در بازار موجود انواع مختلفی از مجموعه ذغال استارت خودرو وجود دارد، هر کدام طراحی شده‌اند تا به نوع خاصی از موتور استارت سازگار باشند. قیمت این مجموعه‌های ذغال استارت می‌تواند بسته به برند و نوع استارت موتور خودرویی که برای آن‌ها طراحی شده‌اند، متفاوت باشد.

اگر به دنبال خرید مجموعه ذغال استارت خودرو هستید، مهم است اطمینان حاصل کنید که مجموعه مناسب را برای خودروی خود خریداری کرده‌اید. مجموعه VCL با ارائه محصولات با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در خدمت شما مشتریان عزیز است. برای دیدن محصولات گروه ذغال استارت ما اینجا کلیک کنید.

آرمیچر استارت چیست؟

آرمیچر استارت یکی از اجزای موتور استارت خودرو است. این قطعه شامل سیم پیچ هایی است که برای هدایت جریان الکتریکی از باتری به موتور استارت استفاده می شود. این سیم پیچ ها معمولاً از کربن ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که در طول زمان فرسوده شوند. هنگامی که سیم پیچ ها فرسوده می شوند، برای اطمینان از اینکه موتور استارت به درستی به کار خود ادامه می دهد، باید تعویض شوند.

برای دیدن محصولات ” آرمیچر استارت ” می توانید به فروشگاه های آنلاین VCL مراجعه کنید. در ضمن می توانید با مکانیک خود تماس بگیرید تا نوع صحیح “آرمیچرهای استارت” را برای وسیله نقلیه خود تعیین کنید. برای دیدن محصولات آرمیچر استارت VCL به اینجا مراجعه کنید.

جا ذغالی استارت چیست؟

“جا ذغالی استارت” اجزایی هستند که ذغال استارت را در موتور استارت خودرو ثابت نگه می دارند. ذغال استارت برای هدایت جریان الکتریکی از باتری به موتور استارت استفاده می شود که موجب راه اندازی موتور می شود. جا ذغالی استارت معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود. آنها به گونه‌ای طراحی می شوند تا ذغال استارت را محکم در جای خود نگه دارند.

انواع مختلفی از جا ذغالی استارت در بازار موجود است که هر کدام برای متناسب با نوع خاصی از موتور استارت طراحی شده اند. قیمت جا ذغالی استارت بسته به برند و نوع موتور استارتی که برای آن طراحی شده اند می تواند متفاوت باشد.

اگر به دنبال خرید جا ذغالی استارت هستید، مهم است که مطمئن شوید که محصول مناسب برای وسیله نقلیه خود خریداری کرده اید. می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید یا با مکانیک خود تماس بگیرید تا نوع صحیح جا ذغالی استارت مورد نیاز خود را تعیین کنید.

برای دیدن محصولات جا ذغالی استارت  VCL به اینجا مراجعه کنید.

اتوماتیک استارت چیست؟

اتوماتیک استارت یک کلید مغناطیسی قوی است که برای فعال کردن موتور استارت استفاده می شود. در حقیقت آن یک دستگاه دو ترمینال است که به راه اندازی موتور خودرو کمک می کند. یک ترمینال به باتری و دیگری به موتور استارت متصل است. آن دارای پیستونی است که توسط فنر در جای خود نگه داشته شده است. میدان مغناطیسی اتوماتیک استارت پرانرژی، پیستون را به داخل می کشد و تماس های بین موتور استارت و باتری را می بندد.

اتوماتیک استارت دو عملکرد اصلی دارد: مدار استارت را کنترل می کند و دنده پینیون یا استارت را درگیر می کند و مدار استارت باتری را به موتور استارت متصل می کند. موتور استارت برای به حرکت درآوردن یک خودروی مدرن به قدرت زیادی نیاز دارد. این بدان معناست که به مقدار زیادی جریان از باتری خودروی شما نیاز دارد. با این حال، جریان های بزرگ به یک سوئیچ بزرگ نیاز دارند و سوئیچ احتراق (یا کلید استارت) برای کنترل این موضوع بسیار کوچک است. اینجاست که اتوماتیک استارت وارد می شود.

اگر با اتوماتیک استارت خود مشکلی دارید، مهم است که آن را توسط مکانیک خود بررسی کنید. برخی از علائم رایج اتوماتیک استارت معیوب عبارتند از صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید، کندی موتور یا عدم چرخش.

برای دیدن محصولات اتوماتیک استارت  VCL به اینجا مراجعه کنید.

بوش استارت چیست؟

“بوش استارت” قطعاتی هستند که در استارت موتور خودرو استفاده می شوند. آنها معمولاً از برنز یا برنج ساخته می شوند و برای پشتیبانی از محور موتور آرمیچر استارت طراحی شده اند. شفت آرمیچر قسمتی از موتور استارت است که در هنگام فعال شدن موتور می چرخد. بوش استارت ها برای کاهش اصطکاک بین محور آرمیچر و محفظه استارت موتور طراحی شده اند و به افزایش عمر موتور استارت کمک می کند.

اگر با موتور استارت خود مشکلی دارید، مهم است که آن را توسط مکانیک خود بررسی کنید. برخی از علائم رایج استارت معیوب عبارتند از صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید، کندی موتور یا عدم چرخش.

برای دیدن محصولات بوش استارت VCL به اینجا مراجعه کنید.

دنده استارت چیست؟

” دنده استارت” قطعاتی هستند که در موتور استارت خودرو استفاده می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که با فلایویل موتور درگیر شوند. آنها هنگامی که موتور استارت فعال می شود، آن را برعکس می کنند. درایو استارت معمولاً از یک چرخ دنده پینیون و یک کلاچ overrunning تشکیل شده است. چرخ دنده پینیون به محور آرمیچر موتور استارتر متصل می شود و با چرخ دنده حلقه فلایویل شبکه تشکیل میدهد. کلاچ overrunning به چرخ دنده پینیون اجازه می دهد تا آزادانه در یک جهت بچرخد اما در جهت دیگر آن را در جای خود قفل می کند.

هنگامی که موتور استارت فعال می شود، چرخ دنده پینیون توسط اتوماتیک استارت به جلو رانده می شود و با چرخ دنده حلقه فلایویل درگیر می شود. این باعث می شود که چرخ فلایویل برگردد و موتور روشن شود. هنگامی که موتور کار می کند، کلاچ overrunning به چرخ دنده پینیون اجازه می دهد آزادانه بچرخد و از چرخ دنده حلقه فلایویل جدا شود.

اگر با دنده استارت خود مشکلی دارید، مهم است که آن را توسط مکانیک خود بررسی کنید. برخی از علائم رایج استارت معیوب عبارتند از صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید، کندی موتور یا عدم چرخش.

برای دیدن محصولات دنده استارت VCL به اینجا مراجعه کنید.

حفاظت از محیط زیست در استارت خودرو

برخی از تولیدکنندگان استارت های تعمیر شده را به عنوان جایگزین کارخانه ای ارائه می کنند، مخصوصاً برای تعمیراتی که می خواهند هزینه منصفانه در نظر گرفته شود که این جایگزینی ایده آل برای قطعه جدید است. تعمیر دستگاه های تعویضی با استفاده از جدیدترین روش ها انجام می شود که قطعات تمیز و تعمیر شده و تمام اجزای حیاتی تعویض می شوند. با استفاده از فرآیند بازسازی صنعتی تایید شده، قطعات استفاده شده به حالت جدید بازیابی می شوند. با استفاده مجدد از قطعات و صرفه جویی در انرژی، ابتکارات جایگزینی از این نوع سهم قابل توجهی در حفظ منابع و حفاظت از محیط زیست دارد. هنگامی که قطعات بازیافت می شوند، تقریباً 90 درصد از نظر مواد اولیه و 50 درصد در مورد انرژی در مقایسه با تولید قطعات جدید، کاهش می یابد. در نتیجه، انتشار گاز CO2 در تولید نیز کاهش می یابد.

استهلاک استارت خودرو

استارت ها نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. استارت به گونه ای طراحی شده است که در طول عمر مفید وسیله نقلیه دوام بیاورند. برای جلوگیری از آسیب به استارت، دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده خودرو باید رعایت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، استارت خودرو فقط باید در حالت خنثی و با موتور در حالت سکون فعال شود. علاوه بر این، رها کردن کلید استارت بلافاصله پس از روشن شدن موتور، استارت را در برابر سایش زودرس محافظت می کند.

محصولات استارت خودرو VCL

 VCLقطعات تخصصی استارت انواع خودرو را با کیفیت بالا و استاندارد مورد تایید خودرو سازان ارائه می دهد. لیست محصولات ما را در اینجا میتوانید ببینید.

لیست قطعات استارت خودرو VCL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوای محافظت شده !!
Call Now Button