واتر پمپ چه می کند؟

برای اینکه سیستم خنک کننده بتواند گرمای تولید شده توسط موتور را به بهترین شکل ممکن آزاد کند، مایع خنک کننده باید در سیستم گردش کند. واتر پمپ، مایع خنک کننده را به حرکت می درآورد و از آن محافظت می کند.

عملکرد واتر پمپ

واتر پمپ باید مایع خنک کننده را به حرکت درآورد و از گردش لازم برای تبادل حرارت، محافظت کند. به این ترتیب، در سیستم گرمایش و سرمایش، به موتور کمک می کند تا به سرعت به دمای عملیاتی مطلوب برسد، در این دما بماند و از گرمای بیش از حد جلوگیری کند.

انواع واتر پمپ

بسته به مفهوم موتور، ,واتر پمپ ها با محرک های مکانیکی یا الکتریکی در خودروهای مدرن استفاده می شوند. آنها با محرک مکانیکی یا به صورت درایو تسمه دندانه دار یا درایو تسمه آجدار-V استفاده می شوند. نسبت انتقال بین درایو میل لنگ و پروانه واتر پمپ باعث ارتباط ثابت بین سرعت آن و سرعت موتور می شود. آنها ها با محرک های الکتریکی مستقل از سرعت موتور کار می کنند. عملکرد آنها را می توان با نیازهای خنک شدن تطبیق داد. این بدان معنی است که دمای عملیاتی را می توان سریعتر به دست آورد. از آنجایی که واتر پمپ های برقی کارآمدتر هستند، به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می کنند.

نکات ایمنی

هنگامی که یک پمپ آب معیوب تعویض می شود، واشر و تسمه محرک نیز کامل باید تعویض شوند تا از خرابی زودرس سیستم (که حتی می تواند باعث خاموش شدن موتور شود) جلوگیری شود.

استهلاک

واتر پمپ نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.آنها در تمام عمر خودرو دوام می آورند. با این حال، ممکن است در نتیجه اتفاقاتی آسیب ببیند.

  • سطوح بالای استرس و فشار
  • کشش نادرست تسمه یا
  • آسیب در محرک های تسمه
واتر پمپ vclpart

بازرسی های منظم از کل سیستم گرمایش و سرمایش به عنوان بخشی از کارهای تعمیر و نگهداری معمول و خدمات می‌تواند به شناسایی و اصلاح آسیب‌های مربوطه، نشتی و فرسودگی اضافی در مراحل اولیه کمک کند. اگر واتر پمپ و درایوهای تسمه دندانه دار یکپارچه باشند باید همزمان با تسمه دندانه دار تعویض شوند. این به این دلیل است که چرخ دنده پمپ آب همانند تسمه دندانه دار فرسوده می شود.

پروانه در پمپ آب فرسوده می تواند باعث آسیب زودهنگام به تسمه دندانه شود و در نتیجه باعث می شود که تعمیرات مجدد در داخل و اطراف درایو تسمه دندانه دار ضروری باشد.

واتر پمپ های VCL

ما سعی بر آن داریم تا با ارائه بهترین و با کیفیت ترین قطعات خودرو در خدمت شما مشتریان عزیز باشیم. لیست قطعات این شرکت را می توانید از اینجا ملاحظه کنید.

قطعات واتر پمپ VCLPART

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوای محافظت شده !!
Call Now Button