چراغ های راهنما که به عنوان چشمک زن یا فلاشر نیز شناخته می شوند، شاید یکی از حیاتی ترین ویژگی های ایمنی در خودروهای امروزی باشند. فلاشر های خودرو در چراغ های راهنما و همچنین فلاشر های خطر یا هشدار استفاده می شوند. آنها کمک می کنند تا اهداف یا اقدامات یک راننده را به سایر رانندگان و عابران پیاده اطراف خود منتقل کنند. رایج ترین شکل نشانگر چراغ راهنما که در کاربرد های خودرو های مدل قبلی استفاده می شود، فلاشر حرارتی است که در مدل های بعدی اغلب از فلاشرهای حالت جامد استفاده می شود.

فلاشر حرارتی چیست؟

سیلندر گرد کوچکی که در جعبه فیوز خودرو یافت می شود، فلاشر حرارتی قطعه ای ارزان قیمت است و به روش زیر ساخته می شود:

  • یک اتصال الکتریکی اجازه می دهد تا جریان الکتریکی به فلاشر جریان یابد
  • این تماس به یک قطعه منحنی از فولاد فنری متصل می شود
  • سیم مقاومتی دور یک تکه فولاد فنری دیگر می پیچد

فلاشر حرارتی  چگونه کار می کند؟

اگرچه فوراً اتفاق می افتد، اما یک فرآیند پیچیده در داخل یک فلاشر حرارتی انجام می شود. فعال کردن فلاشر حرارتی با استفاده از نوار چراغ راهنما یا کلید چراغ خطر انجام می شود. شروع فرآیند منجر به یک سری واکنش ها می شود.

فشار دادن یا بالا بردن نوار چراغ راهنما در خودرو مدار را کامل می کند و جریان را از طریق فلاشر به لامپ های چراغ راهنما ارسال می کند. در ابتدا، جریان فقط از سیم مقاومتی عبور می کند و بدون تماس با فولاد فنر و تماس به لامپ های سیگنال می رسد. این جریان به حدی کم است که برای ایجاد درخشش کم در لامپ کافی نیست.

مقاومت در برابر جریان باعث گرم شدن، انبساط و تماس فولاد فنر می شود که جریان لازم برای روشن شدن لامپ چراغ راهنما را فراهم می کند.

فولاد فنر به سرعت خنک می شود که این جریان را قطع می کند و باعث می شود که لامپ چراغ راهنما متوقف شود.

گرمایش و سرمایش سریع که در فلاشر حرارتی اتفاق می افتد باعث می شود لامپ چراغ راهنما یک یا دو بار در ثانیه چشمک بزند. صدای مربوط به چراغ راهنما در اثر تماس فولاد فنر با اتصال در حین انبساط و تکمیل مدار ایجاد می شود.

برای اطلاع از قیمت لامپ خودروی VCL اینجا را کلیک کنید .

فلاشر حالت جامد چیست؟

خودروهای مدل آخر از فناوری دیجیتال بیشتری استفاده می کنند. آنها فلاشرهای حالت جامد را به طیف قطعات الکترونیکی فعال شده توسط تراشه های کامپیوتری اضافه می کنند.  هنگام  فعال شدن چراغ راهنما یا چراغ خطر در خودرویی با فلاشر حالت جامد انجام می شود، جریان تولید شده از طریق یک تراشه زمان بندی جریان می یابد.

این جریان از طریق تراشه زمان‌بندی باعث می‌شود که با استفاده از یک ترانزیستور، جریان را به لامپ‌های چراغ راهنما فعال، قطع و مجدداً روشن کند. این عمل چشمک زدن تولید شده توسط فلاشر حرارتی  تقلید شده است. فلاشرهای حالت جامد علاوه بر تقلید از عملیات چشمک زن، صدای کلیک تولید شده توسط فلاشر حرارتی را نیز تقلید می کنند تا سیگنال صوتی را به راننده ارائه دهند.

برای اطلاع از قیمت اتوماتیک راهنما اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوای محافظت شده !!
Call Now Button