امروزه، فشار ملایم روی پدال ترمز می تواند خودروی شما را تا توقف کامل کُند کند، همه اینها به لطف پیچیدگی های سیستم ها فعلی ترمز و لنت ترمز است. مانند سایر قسمت‌های ماشین شما که هر روز مورد استفاده قرار میگیرند، ترمزهای خودرو شما نیز در طول زمان مستعد فرسودگی هستند، مخصوصاً لنت‌های ترمز. درباره لنت‌های ترمز خودروی خود بیشتر بیاموزید تا بتوانید با مراقبت و نگهداری از آن‌ها هماهنگ باشید.

لنت ترمز چگونه کار می کنند؟

به زبان ساده، لنت های ترمز با روتورهای سیستم ترمز تماس می گیرند و باعث کاهش اصطکاک و توقف خودرو می شوند. لنت ترمز بخشی از یک سیستم بسیار به هم پیوسته است. سیستمی که برای عملکرد ایمن و موفقیت آمیز به هر یک از قطعات خود متکی است. در اینجا نحوه ایفای نقش لنت های ترمز آمده است:

  1. هنگامی که روی پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندری را فعال می کنید که مایع ترمز را از طریق شیلنگ ها به سمت کالیپرها می فرستد.
  2. کالیپرها لنت های ترمز را درگیر می کنند.
  3. لنت های ترمز به روتور فشار وارد می کند که مستقیماً به هر چرخ متصل است.
  4. این فشار باعث ایجاد اصطکاک لازم برای کاهش یا توقف وسیله نقلیه شما می شود. وقتی روتور کند می‌شود، چرخ‌های شما هم به همان نسبت متوقف می گردند.
  5. اگر پای خود را از روی پدال ترمز بردارید، کل فرآیند برعکس می شود: لنت های ترمز آزاد می شوند. در این حالت مایع به سمت بالا شیلنگ ها حرکت می کند و چرخ های خودرو دوباره آزادانه در حرکت خواهند بود!

رگلاژ ترمز چگونه کار می کنند؟

رگولاتور بر اساس یک اصل ساده کار می کند: فشار هیدرولیک را در خطوط ترمز حس کرده و تنظیم می کند تا از قفل شدن چرخ جلوگیری کند و کنترل را در هنگام ترمز حفظ کند. آن معمولاً در خط ترمز نصب می شود که سیلندر اصلی ترمز خودرو را به ترمزهای عقب متصل می کند.

در داخل رگولاتور فشار مکانیسم های مختلفی وجود دارد که به آن اجازه عملکرد می دهد. یک طراحی معمولی از یک سیستم سوپاپ با فنر و پیستون استفاده می کند. هنگامی که راننده ترمز را فشار می دهد، فشار هیدرولیک از سیلندر اصلی به رگولاتور هدایت می شود. پیستون، تحت تأثیر نیروی فشار ورودی و کشش فنر، اندازه روزنه ای را که مایع ترمز خودرو از آن عبور می کند، تنظیم می کند.

تنظیم کننده فشار ترمز

در هنگام ترمزگیری شدید، انتقال وزن اتفاق می افتد که باعث می شود وزن خودرو به جلو حرکت کند و بار روی چرخ های عقب کاهش یابد.  بدون تنظیم کننده فشار، این تغییر می تواند منجر به فشار بیش از حد ترمز عقب شود که منجر به قفل شدن چرخ عقب و از دست دادن کنترل شود. با این حال، تنظیم کننده این انتقال وزن را تشخیص داده و فشار هیدرولیک ارسال شده به ترمزهای عقب را کاهش می دهد و توزیع متعادل تر نیروی ترمز را تضمین می کند.

لیست تجهیزات لنت ترمز VCL

برای خرید تجهیزات لنت VCL، لنت ترمز VCL به فروشگاه ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوای محافظت شده !!
Call Now Button